ד"ר רומן ברונפמן: "פוטין השתנה, הוא מערב אמוציות בהחלטות שלו"

אתר קול חי No Comments on ד"ר רומן ברונפמן: "פוטין השתנה, הוא מערב אמוציות בהחלטות שלו"

ח"כ לשעבר, ד"ר רומן ברונפמן, מומחה לרוסיה בריאיון ל'קול חי': "כולם טעו בהבנת המצב. לאביגדור ליברמן יש הרבה מאד שעות עם פוטין ואם הוא טעה בהערכה זה אומר שפוטין השתנה בשנים האחרונות. עובר עליו משהו לא טוב בשנים האחרונות. רואים ניצני מחאה מצד אוליגרכים רוסיים נגד פוטין, וזה מעודד"

17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ לשעבר ד"ר רומן ברונפמן, מומחה לרוסיה שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המלחמה במזרח אירופה: "פוטין רוצה משילות אחרת באוקראינה", מסביר ברונפמן. "לא מתאים לו תהליך הדמוקרטיזציה שעובר שם, לא מתאים לו הנשיא זלנסקי שעומד בראשה והוא בחוצפתו הגדולה רואה בה מדינה וסאלית כפי שהיה בימי ברית המועצות".

"איפה הוא כשל? המלחמה המהירה לא הצליחה לו, בליץ-קריג (מלחמת בזק) זה 48 שעות".

"הוא לא בא בכל הכוח, אבל בכוח גדול מאוד. 150 אלף חיילים זה שליש מכלל החיילים הפעילים של הצבא הרוסי. הוא השקיע הרבה כסף ומאמץ אבל ההתנגדות האוקראינית ובעיקר התחושה שהם נלחמים על הבית – שברה את ההצלחה הראשונה שלו".

הוא נשאל לגבי הערכת שר האוצר ליברמן ואמר: "הוא טעה בהבנת המצב וגם אני הייתי שותף לדעה הזו וגם המועצה לביטחון לאומי. אני חשבתי שכל ההתרעות האלה מיועדות לסיפוח חד צדדי של שתי רפובליקות – מה שבאמת קרה בפועל, אבל חשבנו שיש איזו רציונליות בקרמלין – אבל עבר על פוטין שינוי מנטלי מאוד גדול ואנחנו טעינו בהערכתנו".

לדבריו "הסיכוי לשיחות בבלארוס לא גדול והתוצאה המקסימלית זה שיהיה המשך למו"מ בדרג קצת יותר גבוה, מי שמגיע היום זה אנשים זוטרים בשני הצדדים. יכול להיות שידברו על הפסקת אש לתקופה קצרה ויכול להיות שיחליטו שזה יועבר לדרג אחר".

הוא תיאר את המצב כעת: "הערים הגדולות, אודסה, חרקוב, קייב וחרסון מכותרות והייתה לחימה גם בלילה, אמנם הרוסים לא כבשו אף אחת מהן אבל הן מתקרבים והכבישים כמעט חסומים לגמרי".

ביחס לאיום הרוסי בשימוש בנשק גרעיני כלפי המערב, אמר ברונפמן: "זה אפילו לא רמז, הוא הורה לצבא להיערך עם 'הנשק ההרתעתי' כמו שקוראים לזה – נגד המערב. הוא נעלב מהתגובה של המערב. הוא השתנה מאוד מנטלית. פגשתי אותו מספר פעמים, אני מאמין שגם לליברמן יש איתו שעות רבות ואם שנינו טעינו בהערכה זה אומר שהוא השתנה. הוא מכניס הרבה מאוד אמוציות אישיות לתהליך קבלת ההחלטות שלו".

ברונפמן נשאל האם יתכן שגם יועציו של פוטין מטעים אותו: "בוודאי שהיועצים שלו מטעים אותו, הוא מקבל מעט מאוד מידע אמיתי על מה שקורה באמת".



0 תגובות